Redobandirea permisului auto.

Uite ca mi s’a intamplat si mie! Am ramas fara carnet pentru 60 de zile, doar teoretic, caci am decis sa sustin examenul pentru redobandirea permisului si astfel am castigat 30 de zile.

Am cautat pe net pasii pe care trebuia sa’i urmez in caz de suspendare carnet si am gasit un forum mai vechi unde cineva a impartasit experienta lui. O voi face si eu ca sa fie fresh pentru cei interesati.

In caz de accident cu avarii usoare sau pentru depasirea vitezei legale, ti se suspenda permisul 60 / 90 zile, cu posibilitatea reducerii la 30 zile, daca indeplinesti 3 conditii:

– n’ai mai avut suspendare in ultimile nu’s cate luni,

– permisul sa aiba vechime mai mare de 1 an,

– sa nu fi fost accident sub influenta alcoolului.

Examenul pentru testarea cunostintelor in domeniul legislatiei rutiere, se poate sustine imediat ce dovada de 15 zile iti expira.

Pentru Bucuresti, te duci la Udriste, cu buletinul, cu dovada expirata (important!!!) si cu informatiile actualizate din cartea „Obtinerea si redobandirea permisului de conducere „13 din 15” (Auto Test)  in valoare de 20 ron, pe care o gasesti la unele chioscuri de ziare si in librarii. Merita banii caci majoritatea intrebarilor sunt de acolo. Mai exista posibilitatea de a „te antrena” pe net, site’ul asta e cel mai aproape de carte si de examenul real.

Examenul il poti da in orice zi de luni pana vineri. Se da in doua ture, la alegere: ora 8.30 sau ora 10.30. Pentru oricare dintre ele trebuie sa te prezinti cu jumatate de ora inainte, te duci la ghiseul 6, (repet: cu buletinul si dovada expirata) unde ti se inmaneaza un bonulet, cu care te duci in cladirea veche, pe aceeasi strada si astepti sa fii invitat in sala.

Examenul dureaza 20 de minute, timp mai mult decat suficient pentru a raspunde la cele 15 intrebari, fara poze, fara semne – usoare, parerea mea- la care ai o singura varianta de raspuns. Nu trebuie sa te grabesti caci oricum nu ai permisiunea de a parasi sala daca ai terminat mai repede.
Dupa ce a trecut timpul alocat examinarii sunt stranse toate chestionarele, se corecteaza si se striga admis sau respins, plus numarul intrebarilor la care ai raspuns corect.
Eu le’am facut pe toate bine, am fost in prima banca, singura fata din sala, asa ca am facut parte si din comisie, la catedra, in stanga domnului politist, la modul ca am selectat dovezile in ordinea chestionarelor :)). Majoritatea din sala au promovat examenul, si chiar daca nu se intampla asa il poti da din nou a doua zi, asa ca nu’i panica!
Dupa asta te intorci la ghiseul 6 (asta daca ai fost declarat admis) de unde iti iei inapoi dovada, apoi te duci la chioscul de vis’a’vis unde faci o copie dupa buletin si iei o cerere, cu care te prezinti la ghiseul nr. 8. Acolo ti se spune cand sa vii sa’ti ridici permisul.
Asadar nu trebuie sa platesti nici o taxa si alt lucru care m’a mirat a fost ca nu mi’a cerut nimeni chitanta cf careia am achitat amenda de 180 ron. Poate cand imi voi ridica carnetul..cine stie…
In concluzie, m’am scos doar cu 15 zile fara posibilitatea de a’l conduce pe Mitica.
P.S.: Mos Niculae a fost darnic cu noi astazi,mare motiv de bucurie pe vremurile astea, nu!?
Asta a fost primul post dupa foarte mult timp asa ca o pup pe Karma! N’am murit…traiesc, dar nu bine, asa cum ne’a urat Basel ..himm

7 gânduri despre „Redobandirea permisului auto.

  1. Pingback: Redobandirea permisului auto. - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un răspuns

