Imi place verde!

RaekaImm..da, citind postul asta de pe antisistem, m’am gandit pentru prima oara cu bucurie la Romanica. In premiera sunt fericita ca m’am nascut aici si nu ..sa zicem in America. Sa ma explic: Romania e cu n’spe sute de ani in urma. Datorita istoriei, suntem inapoiati din multe puncte de vedere, dar asta nu este neaparat un lucru rau. O diferenta (exemplul) pozitiva este verdele.
Americanii au taiat acei 12 copaci, in urma cu zeci de ani, pentru a face Mall’ul respectiv. Unde au ajuns ei acum? In punctul in care verdele se vinde la gram…atat de pretios este. Oare vom ajunge sa’l crestem in medii speciale si doar cei privilegiati sa aiba parte de el? Am si eu o obsesie: nu exista film american in care sa nu apara la un moment dat panorama orasului. Este frumoasa, luminite peste luminite, betoane si fiare. Ati observat verdele!? Lipseste cu desavarsire, ca si cum ar fi o imagine dintr’un film SF.
Dupa 90′ am inceput sa’i urmam cu pasi marunti: din ce in ce mai multe E’uri, mai multe FAST’uri, mai multe MC’uri, samd. LED’ul a luat locul tv’ului cu ore limitate de difuzare..da, acum LED’ul este ECO, dar ce folos!? VW’ul, BMW’ul, au luat locul mersului pe jos cateva statii si cate si mai cate.
Am vazut din intamplare in acea emisiune cunoscuta CRIBS, locuinta unui oarecare artist, care avea toti peretii din sticla. Woaauu..cat spatiu si ce frumos draperiile trase electric dezvaluiau superba panorama a orasului..da, cea descrisa mai sus, iar eu m’am sufocat numai la gandul asta.
Mi’am adus aminte si de copilarie si da, am comparat’o si eu cu a lor. Jocurile copilariei noastre sunt neinteresante in comparatie cu ceeace poa’ sa ofere un laptop sau o consola Wii pentru ei. De fapt, ce copilarie au ei daca de la 10 ani fac sex oral sau anal, si asta ca sa ramana virgine! Ia uite domnule, virginitatea mai inseamna ceva chiar si pentru ei🙂.
Un apartament cu doua camere cu vedere inspre parc costa in jur de 160 mii Euro.. ACUM, insa peste cativa ani cat va valora!? Sau hai mai bine sa facem un Mall in locul parcului..ce spuneti!? Poate asa imi gasesc si eu un job. :))
Siii..bai nene, da, avem nevoie de malluri, dar nu v’ati intrebat de ce nu avem alternativa? De ce mai toate produsele din magazine sunt din import? Daca s’ar investi in agricultura cred ca ne’ar fi mai usor sa iesim din criza, dar nu..e mai la moda sa faci mall’uri!
Ne’a fost dat acest dar minunat, pe care americanii nu il au. Noi avem resurse naturale si ce’am facut cu ele? NIMIC, ba mai mult, le’am distrus. Padurea de la Baneasa e exemplul care’mi vine acum in minte. Acum cativa ani o zaream de la departare in fiecare zi cand ma duceam la servici. Am urmarit procesul distrugerii cu lacrimi in ochii dar ce puteam face? Cativa copaci taiati si mai aparea o vila si uite asa s’a format un mic cartier acolo. Gunoaiele se impletesc cu ghioceii primavara, iarna zapada alba si stralucitoare ascunde toate mizeriile. Asta’i modernizarea, asta’i drumul catre bunastare…
Din cate stiu eu pentru fiecare copac taiat, trebuie sa plantezi altul in alt loc. Oare cati au facut asta? Numai copii nostri vor stii raspunsul la aceasta intrebare.
In fine…

Raeka

Un gând despre „Imi place verde!

Lasă un răspuns

