La 30 de ani in Romania!

Raeka

Raeka

Da, sunt diferita si da, am 30 si sunt necasatorita! Insa nu am nevoie de ajutor ca in cazul celor de la Alcolici Anonimi.

Se pare ca odata cu trecerea timpului, mai des ma lovesc de privirile suspecte si judecatile aspre ale celor care afla ca am 30 de ani si sunt necasatorita.

Oriunde ma duc, la coafor, la spalatorie chiar, acum ceva vreme patronul, un mosulet de altfel simpatic, mi’a tinut o prelegere de toata frumusetea, presarata cu umor pe alocuri… peste tot diversiuni pe tema casatoriei.

O astfel de intamplare o puteti regasi in randurile de mai jos:

Dimineata am fost cu frate’miu la doctor pentru a ni se recolta sange.

Raeka

Ajung la policlinica unde doctorita in varsta, noteaza datele mele personale apoi il ia si pe frate’miu la puricat, timp in care eu ajung la asistenta,  seringa si eprubete (doar 2 din fericire). Ii explic, desi scria si pe trimitere dar evident ca nu s’a obosit nimeni sa se uite, ca’s un caz special datorita sincopelor si a experientelor nefericite legate de recoltarea sangelui.

In timp ce eu eram intinsa, o aud pe doctorita spunand: ” Iaaa uiteee, sunteti frati! Eu am crezut ca’i prietenul sau sotul tau!

Iar asistenta in timp ce’mi lega garoul completeaza: „Si eu am crezut acelasi lucru! Amandoi inalti si slabuti…”

Eu incercand sa ma concentrez la altceva decat la raul ce ar putea sa’mi fie, zic: „Chiar nu semanam deloc!?”

Asistenta: „Nu prea…mai deloc! Dar sotul tau!? ”

Eu zic: Nu sunt casatorita! (gandesc: Imm..da, si asa incepe!)

Ea: Pai de ce!? iar dupa o mica pauza: „Lasa..mai ai timp! Te vei satura de casatorie! Cati ani ai?

Eu: 30 (gandesc: nu te asteptai, ha!?)

Ea: Daaaaaa!? Eu nu’ti dadeam mai mult de 25! Pai…ce mai astepti!!!!!????

Eu: Mai am timp si oricum nu e neaparat nevoie sa o fac, nu!? (gandesc: Ce naibii sa astept!!!?? Viata urmatoare!)

Ea: Nu e chiar asa, majoritatea fetelor se casatoresc in medie cam pe la 25 de ani. Cunosc tipe care nu s’au casatorit iar acum la 35, 36 de ani, regreta.

Eu: Si eu cunosc tipe care sunt casatorite si….regreta! (Gandesc: majoritatea celor pe care le stiu sunt nefericite in casnicia lor…ar fi bun un sondaj, dar…la ce bun!?)

Ea: Mdaaa…Oricum trebuie sa ai pe cineva langa tine, asa e normal. Gata, am terminat, tine tu putin apasat aici. Iti e bine!?

Eu: Da (gandesc: ma simt neasteptat de bine in urma recoltarii sangelui, lucru pe care nu’l pot spune si despre discutia avuta)

Dupa ce a terminat cu mine, a transferat continuarea discutiei catre frate’miu:

Ea: Ia uite, ce vene frumoase!

El: Pai!

Ea: Daa, chiar credeam ca sunteti impreuna. Asa mi s’a intamplat si mie cand m’am dus la o nunta cu varul meu caci sotul era plecat cu ale lui. Ma intrebau toti: „Ce faci, ai divortat!?” iar eu le raspundeam: Da, gata, l’am lasat! si continua: si eu mi’am dorit un sot inalt si m’am ales cu al meu pitic…bine, nu pitic…asa cat mine, dar nu inalt cum am visat eu! Eee, una e ce visezi si alta e ce’ti rezerva soarta!

Tot catre frate’miu: Sa ramai asa cum esti si dupa ce te vei casatori!

Frate’miu: Clar voi ramane asa!Oricum eu vreau sa ma ingras.

Ea: Nuuuu, sa ramai asa! E foarte bine. Trebuie sa ai grija, de obicei barbatii se ingrasa si fac burta!

Eu gandesc: Hai, maaa…serios!? Nu te cred! Iti cam place de frate’miu, ha!?

Concluzie: Traiesc intr’o societate in care nu ma pot integra de nici o culoare. Iar mentalitatea romanului nu se schimba asa cu una cu doua…din pacate!

Raeka

14 gânduri despre „La 30 de ani in Romania!

  1. isti, cata dreptate ai…sunt persoane care nu au nevoie de o relatie serioasa, nu sunt pregatiti pentru un angajament sau responsabilitatile ce vin odata cu aceasta relatie ii incomodeaza.
    Dar, cei din jur insista cu afirmatii de genul:”cat mai astepti ca trece vremea”(ca versul lui cotabita…”trece vremea si nu o poti opri”:P) astfel incat te trezesti ca ti spui singur ceva de genul..”wow…chiar, de ce sunt singur?” si uite asa iti creezi singur genul asta de stari de care vb tu…
    Daca esti singur/a e fie ca asa ai ales, fie ca nu ti ai intalnit persoana potrivita…. indiferent de situatie, decat intr-o relatie neimplinita, mai bine….singur/a
    Si…. sa oficializezi o relatie de care nu esti sigur sau sa o faci doar pentru a evita un deget aratat spre tine.. e ca si cum ai semna actele de divort in acelasi timp cu certificatul de casatorie…
    Eu am 24 ani si ma intreaba acelasi lucru….oare exista o varsta pentru asta?
    Exista o morala a societatii de genul asta, exista si o morala pentru divortul la persoanele care se despart dupa zeci de ani de casnicie…exista si o morala pentru relatiile extraconjugale si toate astea-mi spun ca exista niste valori dupa care trebuie sa ne judecam unul pe altul! Dar de ce? Stie cineva ce e bun sau rau, ce e normal sau anormal? Eu spun ca nu….totul e relativ si nimic valabil in general!
    Si gandindu ma la cineva anume, decat sa-mi primesc iubitul sau sotul in pat dupa ce a fost cu alta femeie…aleg sa fiu..single!

  2. „Si…. sa oficializezi o relatie de care nu esti sigur sau sa o faci doar pentru a evita un deget aratat spre tine.. e ca si cum ai semna actele de divort in acelasi timp cu certificatul de casatorie…”
    asta o mai poti spune de doua ori! …mi’a placut🙂 pup o fata desteapta si sexy!

  3. aa, si am uitat de femeile care au trait alaturi de o persoana langa care se simteau straine, frustrate, obligate sa accepte relatia de dragul copiilor si a societatii tocmai pentru ca s-au casatorit devreme…de! sa nu le treaca vremea….
    si unele din ele au mascat aceasta tristete, nemultumire…DE CE ASA? pentru ca societatea obisnuita sa judece, la randul ei uita ca si ea traieste propria drama intr-un fel sau altul…dar e mai usor sa atragem atentia la cei din jur si nu avem timp sa ne analizam propriile vieti…sau nu o recunoastem…

  4. hm…asta e cu bataie lunga…sau cine e chel isi pune singur mana in cap:)

    E foarte bine ca ati invatat si din experientele altora…:)Important e sa te iubesti pe tine, cu riscul de a parea egoista…in fond asa suntem toti, doar ca unii n-o recunosc.

    Pup fetelor!

  5. @Sweeper: De obicei nu’mi bat capul, insa de cate ori imi da cineva sfaturi in privinta asta, simt nevoia sa ripostez…mai demult o faceam cu argumente, intr’o discutie enervanta cu cel care a provocat’o, acum… o subtila ironie uneori, alteori ca in situatia expusa mai sus, insa in majoritatea cazurilor inchid discutia cat de repede pot caci n’am cu cine!
    P.S.: Bine ai venit!
    @karmapolice: Ai perfecta dreptate. In postul urmator voi detalia putin, caci n’am terminat ce aveam de spus pe tema asta🙂 Ei vorbesc si eu scriu!🙂
    Pup

  6. „tanti” nu e un termen potrivit, ai putea folosi „o tipa bine” sau „buna” sau…d’asta care sunt asociate de obicei cu persoana mea :)) Iar peste cativa ani iti doresc sa ajungi si tu ca mine🙂 asa ca…deschide’ti mintea si invata!
    Iar in legatura cu datoria…ce pot spune…astept sa te revansezi intr’un fel sau altul, gasesti tu, doar esti fata desteapta!
    Pup

  7. .. in tema cu discutia va recomand cu caldura filmul ”despre barbati si nu numai”, il puteti vedea in cinema sau descarca usor de pe http://www.radiofly.ws, cred ca ilustreaza foarte bine realitatea zilelor noastre
    cred ca acest subiect face sa curga rauri de cerneala , parerea mea este ca exista oameni fericiti sau nefericiti in casnicii, fericiti sau nefericiti singuri, totul depinde de alegeri, de valori morale(cine le mai poate stabili?), de conformism etc
    fiecare trebui sa fie ceea ce simte ca este si asa sa aleaga
    cred ca cei care se reped sa si dea cu parerea in ambele sensuri si ca e bine sa te casatoresti, sau mai bine singur, sa nu care cumva sa il prinzi cu alta au anumite frustrari si angoase, care provin din niste experiente triste
    cred ca fiecare isi gaseste la un moment dat ”perechea”intrebarea este ce faci daca cel/cea pe care consideri ca ar fi perechea nu este disponibil?lupti sau te resemnezi?si ajungi la casnicii ratate….:)
    de multe ori ”perechea” este mult mai aproape de noi , dar nu ne dam seama , ca, ne place, de multe ori, sa cautam in zare….
    oricum filmul propus de mine la inceput , pastrand simtul realitatii, poate ne da ceva raspunsuri:))

Lasă un răspuns

