Coliba Unchiului Tom

Raeka

Raeka

Am recitit de curand Coliba unchiului Tom (colectia Adevarul). Mi’a placut si m’a impresionat la fel de mult ca si in adolescenta. E o carte care merita citita la orice varsta pentru ca H. Beecher scoate cu usurinta la suprafata umanul din noi si te duce cu gandul la cat de putin constientizam accesul nostru la libertate si libera exprimare.
Inspirata din realitate, cartea a fost in topul vanzarilor in secolul 19, pe locul 2,dupa Biblie. A ilustrat atat de bine perioada sclaviei incat a fost un factor premergator razboiului civil din America -1861. A avut un impact asa de mare incat cand Abraham Lincoln a intalnit’o pe Stowe, la inceputul razboiului, acesta i’a spus: „Asadar, aceasta este mica doamna care a facut acest mare razboi!”

…si eu care ma plang ca nu m’am nascut in tara, clasa sau perioada potrivita, ce’as fi spus daca eram o sclava autentica si nu una moderna ca acum :)) In fine, nu mai sunt problemele de atunci, au aparut altele …

Raeka

3 gânduri despre „Coliba Unchiului Tom

  1. daca erai o sclava autentica, probabil ca in loc sa fi iesit cu masina pe strazi la 1 noaptea, ai fi iesit cu caruta pe mosie. daca ai fi scapat de paznici si caini.😛

    am inceput sa citesc si eu cartea…pare f interesanta.🙂

  2. hihi, posibil, posibil! Hei, dar nu baga frica de caini in ipoteza asta, nu ma confunda cu propria’ti persoana!🙂
    Iar cartea va fi pe gustul tau, cu siguranta.
    Pup

Lasă un răspuns

