Problema distractiva 2

21679-fullsize
Asta chiar ca e de clasa a 5’a, dar eu una recunosc ca n’am reusit sa o fac pe calea matematica pana cand nu m’a ajutat colega mea draga, colega la care apelez de fiecare data cand sunt intr’un impas de acest gen🙂 Acum ca m’a ajutat sa scot la suprafata notiuni atat de simple dar atat de uitate :)) am hotarat sa o dau mai departe, caci asa e frumos:

Niste elevi se duc in excursie. Ajung la malul unui rau unde gasesc niste barci.
Daca se urca cate 6 elevi in fiecare barca, atunci 4 vor ramane pe dinafara.
Daca se urca cate 8 elevi in fiecare barca, atunci o barca va ramane libera.

Cati elevi si cate barci sunt!?

🙂

16 gânduri despre „Problema distractiva 2

  1. 40 elevi si 6 barci….nu?

    (sa nu imi dai cu tifla’n cap acum, spunandu’mi ca ai pus problema de 5-6 ore si io tocmai acum o rezolv)😛

  2. Da, are dreptate…dar te rugam sa ne arati cum ai ajuns la acest raspuns (ai fi putut sa o iei pe ghicite asa cum a facut tata :P). Astept cu nerabdareeee

  3. iote asa…da’ mai intai sa va povestesc…intai am ghicit…mi’e mai usor sa o iau pe ghicite decat sa ma apuc de calcule…
    dupa ce am ghicit am dedus si calculele:

    si avem asa (nu am pus litere pt elevi si barci):

    6 x A + 4 = B (a= nr barci, b= nr total elevi)
    8 x (A-1) = B

    6A + 4 = 8A – 8
    6A – 8A = -8 + (-4)
    -2A = -12
    A= 6 => barcile „ie” in numar de 6

    atunci: 8 x (6-1) = 40 elevi…

    TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAA……

  4. Super tare Sangerica! Bravos! Toata lumea a luat’o pe calea aceea cu 6 x 6 barci…de parca le’a spus cineva ca’s 6 barci.
    Have a nice day, darling barling!

  5. Eu altceva nu inteleg… cum au plecat elevii astia neinsotiti??? Nu trebuia sa mearga si ceva cadre didactice cu ei? Conform normelor in vigoare, la fiecare 10 copii trebuie sa fie un cadru didactic. Aia ce fac? Se dau in barci pe banii contribuabililor?
    Parca era mai bine pe vremea lui Ceausescu. Noi n-aveam dom’le excursii. Noi aveam tabere. Si nu ne dadeam in barci. Ne dadeam cu vaporasul. Da’ ce sa stie tineretul din ziua de azi…

Lasă un răspuns

