Batranete

Batranete, haine grele! Asa era o vorba din popor. Contrar obisnuitei reactii pesimiste pe care o am cand vine vorba de batranete, batranelul din imagine imi induce o stare de bine. De cate ori il privesc imi apare pe fata un zambet involuntar, un zambet cald. Este tare simpatic batranelul. Il privesc si incerc sa’i vad trecutul in riduri, sa’i zaresc bucuriile trecute si prezente in ochii albastri. Imi pare atat de batran si totusi tanar…tanar prin zambetul larg si natural🙂 , prin lumina din ochilor, prin intreaga expresie a fetei. Inca o data mi se dovedeste ca frumusetea tine de ce, cum si cat acumulezi de’a lungul anilor. Poti radia si poti fi placut chiar si la o varsta inaintata, trebuie doar sa ai grija de interiorul tau. Eu vreau si sper sa imbatranesc frumos, sa fiu o batranica haioasa si simpatica foc!

Tataie al meu s’a dus anul trecut dupa o lunga perioada in care a stat in spital apoi acasa, in pat . A murit in septembrie…de ziua mea. N’a fost un om bun dar ca fiecare avea si partile lui bune. Pe noi ne iubea. Nu exista data cand ne duceam la el, sa nu faca o gluma in stilul lui mucalit. A fost un dur toata viata ( a facut armata la Marina, a jucat box, apoi cand a prins gustul alcoolului batea pe oricine’l supara :)) ). Era de temut printre cunoscuti🙂 inteligent, foarte direct si unde mai pui ca avea si un vocabular fooooaaarte colorat, nu conta cu cine si in ce imprejurare. Si’a crescut fetele cu dragostea specifica acestui tip de barbat. Eu una, sensibila cum ma stiu – daca’mi faci BAU putin mai tare, incep sa plang🙂 – nu stiu cum i’as fi facut fata daca ar fi fost tatal meu. Oricum si fetele l’au iubit caci stiau ca tot ce zice si ce face pentru ele e spre binele lor.
De fapt vroiam sa amintesc un moment din perioada cand era la pat, inainte sa moara. Nu mai era constient tot timpul, nu mai vorbea aproape deloc, iar mama l’a ingrijit tot timpul cu iubire, rabdare si incerca sa’i mai distraga atentia de la boala sau sa i’o atraga…in cazul in care era „plecat”, cu tot felul de amintiri amuzante. Acum il intreaba pe tataie: „Ia zi bre, cati nepoti ai tu?” Tataie: „Doi”. „Si cum ii cheama!?” Tataie, cu deacum obisnuitul glas stins: „Maria si Ion”🙂 dupa care a inceput sa planga…Si acum zambesc, cu ochii inlacrimati, desi era foarte bolnav inca mai putea sa glumeasca. Era constient.
Cam atat …

Raeka

3 gânduri despre „Batranete

Lasă un răspuns

