Oscar si tanti Roz – Eric-Emmanuel Schmitt

Trebuie citita cartea asta. „Nu dureaza mai mult de jumatate de ora” cum bine imi spunea Alex atunci cand i’am raspuns ca o voi citi cand nu voi mai fi ocupata. Primele 30 de pagini le’am citit in format electronic, iar cand am fost in Cora nu m’am putut abtine si am cumparat’o. Mi’am zis ca trebuie sa o am acasa ca sa o rasfoiesc de cate ori voi simti nevoia de a’mi ridica moralul. Am terminat’o in seara respectiva. M’a impresionat prea mult, tinand cont de faptul ca in ultima vreme am cam avut contact cu doctorii, cu spitalul, s.a.m.d.
In aparenta este o poveste frumoasa, deseori amuzanta si naiva despre un baietel bolnav, o asistenta batrana si niste scrisorele, dar mesajul este extraordinar. Am avut momente in viata cand am fost si eu Oscar si momente rare cand am fost tanti Roz. Cu totii cred ca am avut astfel de momente. Cu totii am simtit lasitatea si mila celor dragi. Dar pana la urma trebuie sa fim noi indiferent de parerea oricui si cel mai important sa stim sa ne bucuram de viata, sa luptam pentru linistea noastra sufleteasca si sa ne acceptam conditia. Intotdeauna, la orice varsta va exista ceva pentru care merita sa te trezesti dimineata, trebuie doar sa vezi. Cel mai mare dar sunt persoanele care’ti sunt aproape de inima in diferitele etape ale vietii. Acestea nu sunt intotdeauna aceleasi dar e important sa stii sa le pretuiesti si sa le pastrezi cat de mult poti.
Majoritatea oamenilor au tendinta de a exagera, de a amplifica gandurile, situatiile, (in general orice lucru negativ ia proportii ) si de a le minimaliza (ignora) pe cele pozitive si frumoase, care’s uneori atat de la indemana.
Gata, il las asa neterminat.🙂 Cele 2 minute s’au scurs deja!

Lasă un răspuns

