Umbreluta din inima (Amplatzer)

Zilele trecute a avut loc interventia pentru montarea umbrelutei. Datorita faptului ca inainte de operatie mi’am pus tot felul de intrebari si pentru ca majoritatea informatiilor le’am cules de pe net (doctorii spunandu’mi doar fragmente din tot procesul), m’am gandit ca ar fi bine sa impartasesc si altora detaliile legate de aceasta operatie. Nestiinta si Incertitudinea amplifica intotdeauna frica.

Asadar, sa incep cu inceputul:
De fapt, inceputul inceputului a fost aici. Joia trecuta m’am dus la Militar pentru internare. D’na asistenta sefa, nervoasa si irascibila asa cum ii sta bine unei persoane importante (motivul fiind lipsa paturilor), m’a pus sa citesc si sa semnez declaratia aceea in care se spune ca ai fost informat in legatura cu interventia, riscurile, etc. Oricum n’am apucat sa o citesc pe toata, caci a venit si mi’a luat’o din mana, eu incercand sa’i spun ca n’am terminat, ea mi’a aratat locul pt semnatura si data, spunand ca e suficient. Cat am stat la ea in birou, mi’am dat seama ca si ei au o organizare de nota 10, ca mai peste tot de altfel.
Ajung in salon, unde erau vreo 5 doamne, care cum m’au vazut s’au mirat de tineretea mea :)) si m’au luat la intrebari spunandu’mi ca e o interventie usoara, nedureroasa, etc. Una dintre ele a insistat sa le acopere relatandu’mi cazul unei fete care a fost internata tot pt montarea unei umbrelute, dar a ajuns la terapie intensiva, dupa o operatie pe cord deschis, pentru ca umbreluta nu se fixase cum trebuie. In secunda 2 capul meu vajaia din cauza gandurilor numeroase. In primul rand nu stiam ce e in capul acelei femei, am ajuns mai tarziu la concluzia ca nu era nimic. N’avea de ce sa fie rautate, doar PROSTIE. In fine, ideea e ca mi’a dat un curaj demn de un EMO:)) ca tot ma fascineaza pe mine copilasii astia.

Pe langa faptul ca am stat in niste conditii de igiena demne de un mare spital bucurestean (desi m’am interesat de existenta unei rezerve platite, n’am reusit nimic, caci raspunsul pe care l’am primit a fost: „Dar unde va credeti, in filme!!?? ” No comment aici!
Ce bine ca exista termopanul ! , nici interventia nu a avut loc in prima zi.
Vreau sa trec peste amanuntele care nu intereseaza direct pe cei care au aceeasi problema cu mine si sa ajung la operatia propriu zisa.

Este vorba despre montarea unui dispozitiv in forma de umbreluta pentru corectarea unei malformatii congenitale ale inimii. Diagnosticul meu fiind: DSA (defect septal atrial) de tip ostium secundum.
Doctorul care mi’a facut investigatia transesofagiana a spus ca defectul meu (gaura) este de 2 cm.
Interventia (efectuata sub efectul anesteziei locale) consta in introducerea „umbrelutei” inchise prin vena de la picior (sub ghidaj radioscopic) pana in spatele defectului si apoi deschiderea ei pentru a acoperi orificiul peretelui ce desparte camerele inimii. In momentul in care umbreluta era in locul cu pricina, dna. doctorita mi’a spus ca aceasta dimensiune este prea mica. Celalalt cardiolog a recomandat una de 19 mm, ea si’a luat masuri de precautie si a comandat una de 24mm, dar si aceasta a fost prea mica. Asa ca pentru a fi sigura si a nu avea probleme mai tarziu, a hotarat sa comande alta umbreluta mai mare – de 28mm- gaura mea fiind reala de aprope 3 cm. Pe externarea din spital scrie: esuarea implantului Amplatzer🙂 Ce sa zic, e bine ca a esuat asa si nu ca in cazul acelei nefericite fete.

Date mai complete despre interventie / umbreluta puteti gasi aici si aici.

Am simtit cand plimba firele alea lungi prin mine, am simtit si putina usturime plus caldura in zona inciziei, dar cel mai greu mi’a fost datorita sincopelor mele si a fricii ( a emotivitatii mari) atunci cand simteam obiectul strain in corpul meu. Mie mi’a fost rau pana si de la branula (de la ea am avut frisoane, dureri, stari de nervozitate si insomnii care au disparut datorita calmantelor, caci altfel as fi smuls’o si mai multe nu), care e un obiect strain in mana, dar macar nu se plimba prin corpul meu . Celelalte doamne n’au avut absolut nimic, poate doar o usturime, asa ca se dovedeste inca o data ca stau prost cu toleranta obiectelor straine pe sau in corpul meu.
Revenind la momentul de pe masa de operatie, sincopa era cat pe ce sa se declanseze, dar a fost bine pentru ca eram monitorizata, totul era sub control. Mi’au administrat un medicament care imediat a facut ca inima mea sa alerge (ca sa o citez pe doctorita) apoi a putut continua operatiunea. Daca ar fi fost nevoie imi puneau si masca de oxigen, dar imi revenisem pentru ca am lucrat fooooaaarte mult cu mine: m’am autosugestionat si am incercat pe cat am putut sa’mi concentrez atentia pe ganduri frumoase, pe fundalul muzicii. Am evadat putin din acea incapere, cu puterea gandului evident. E pentru prima oara cand mi’am testat rezistenta in felul acesta. Per total am reusit, dar sincopele chiar n’am cum sa le controlez eu, trebuie ajutor specializat.🙂
D’na doctorita a fost foarte draguta cu mine, calda, umana si nu in ultimul rand admir profesionalismul ei. Tinand cont ca e singura doctorita din tara care face aceasta interventie (cel putin asa am auzit/citit), ca nu a aparut de mult timp in Romania (pana acum se rezolva prin operatie pe cord deschis) si ca in general accepta doar copii, pot sa ma consider norocoasa, chiar daca inca nu am rezolvat problema.

Au ramas senzatiile neplacute din interiorul meu. Simt din cand in cand o strangere in inima si uneori parca imi simt venele. E ceva ce nu pot explica… Sunt obosita psihic, dar pana data viitoare imi va trece.🙂

Au fost niste zile urate, care m’au facut sa apreciez si mai mult zilele frumoase, cu tot ce tine de ce e bun in viata. Sper sa pot de acum inainte sa indepartez mai eficient lucrurile ce’mi fac rau si sa le simt pe cele bune ca si cum le’as simti/vedea/auzi pentru prima oara. Dar despre ce am invatat eu din aceasta experienta, mai pe larg, in alt post. Cel mai probabil dupa ce umbreluta va fi in inima mea (n’am spus dupa ce va face parte din mine, caci acoperirea ei cu tesut se face intr’o perioada care variaza de la 3 la 6 luni dupa interventie.

Raeka

53 de gânduri despre „Umbreluta din inima (Amplatzer)

  1. Buna!Nu stiu daca ai sa-mi raspunzi dar tare mult mi-as dori sa vorbesc cu tine. Am si eu un baietel de 4 ani jumatate cu o diagnosticat cu persistenta de canal arterial . Am fost la Bucuresti la D-l doctor Dumbrava care in urma unei ecocardiografii mi-a recomandat spitalul Militar si pe D-na doctor Pinte . Am cautat-o si a fost de parere ca se poate interveni prin implantarea acestei umbrelute despre care vorbesti si tu. Dar sincer m-am speriat f tare cand am citit experienta prin care ai trecut, si faptul ca aceste implanturi se fac la noi in tara doar din ianuarie 2007. chiar sunt disperata si nu stiu unde sa merg cu baietelul. O doctorita di oras de la noi ne-a dat sperante si ne-a spus ca au mai fost cazuri cand s-a inchis si singur chiar si la varsta mai mare de 1 an.Cred ca am sa mai merg si la Cluj sau la Tg. Mures in vara asta si apoi am sa ma decid daca il operez. Ai avut o experienta groaznica si o operatie esuata. Chiar sunt speriata. Poti sa-mi scrii, te rog si sa-mi spui ce varsta ai.?Astept un raspuns

  2. Buna. Am 29. Putem vorbi la telefon si’ti voi impartasi din experienta mea, dar dupa 22 cand sunt programata pentru interventie. Oricum, trebuie sa gandesti pozitiv si sa ai incredere. Imi poti lasa numarul tau de mobil si te voi suna imediat ce ma voi simti in stare.

  3. Multumesc mult pentru raspuns ! Iti doresc multa bafta si sanatate! Daca ai sa poti sa ma suni ti-as fi recunoscatoare! Nr. meu de telefon este 0766169621. Poate vorbim si-ti dau adresa de mess.O sa ne gandim la tine !

  4. As dori si eu un sfat in legatura cu aceasta operatie. Fica unei colege de la servici in varsta de 9 ani are o gaura la inimia si trebuie neaparat operata. Problema este ca nu stie unde ar fi mai bine sa o opereze , la Tg Mures sau la Bucuresti . Celega mea este disperata are o singura fetita. Ce medici imi puteti recomanda?
    Va rog sa imi raspundeti si mie . Multumesc .

  5. Buna Alina,

    Nu prea cred ca am cu ce sa o ajut pe colega ta. Din cate am inteles, D’na Floriana Pinte este recunoscuta pentru calitatea si eficacitatea interventiei de genul asta la copii. Eu insa, am rezolvat problema pana la urma la Fundeni, cu ajutorul unui doctor din Canada. Nu stiu ce sa spun…

    • buna,

      imi poti da te rog pe mail mai multe detalii despre modul in care ai rezolvat dsa-ul ? ma confrunt cu aceeasi problema, iar montarea umbrelutei se pare ca nu este posbila in cazul meu

      multumesc.

    • Buna…am citit si eu conversatiile voastre pentru ca si eu am aceeasi problema…Am DSA de cand ma stiu…de cand eram mica si atunci era vorba de operatie pe cord si tata nu a fost de acord cu ea..In tot acest timp nu am avut simptome doar ca obosesc la efort dar sunt studenta la medicina anul 3 si invatand despre asta au inceput intrebarile in capul meu si vroiam sa stiu ce am de fapt . Acum am aflat si mi-as dori sa fi aflat vreodata pentru ca nu ma incumet sa imi fac operatia pe cord
      In zilele ce urmeaza merg la cluj sa vad ce mi se spune acolo si aper din tot sufletul sa mi se poata face operatia cu umbreluta desi medicii de aici nu prea mi-au dat sperante..Ma gandeam sa te sun Raeka sa mai vb candva daca poti mi-as dori sa aflu mai multe chiar daca esentialul e deja spus…Mersi mult pentru informatii si multa sanatate tuturor

  6. am fost diagnosticata cu dsa acum 3 luni de zile si ma simt din ce in ce mai rau,respir greu aritmii,obosesc f repede, am fost la clinica diagnosis din buc unde mi s a pus diag .dupa care la tg mures dar acolo mi au spus ca ei nu lucreaza cu umbrelute.eu am un dsa de 26mm.destul de mare mi au spus.acum voi incerca si la militari.la tg mures am fost dezamagita de aparatura.doplerr era stricat ,catetrismul la fel, nu prea ai multe variante la noi sigure.:(.dr coman din buc mi a recomandat operatia in germania,austria unde riscurile sunt mai putine decat la noi.ce sfat imi dati?

  7. Buna,

    Ultima mea interventie de la spitalul Militar, a fost esuata ca si cealalta. D’na Pinte mi’a spus ca trebuie sa recurg la interventia chirurgicala, caci daca mi’ar fi montat dispozitivul ar fi existat riscul ca acesta sa se deplaseze catre aorta si in cateva zile as fi murit.
    Trec peste alte amanunte si ajung la doctorul Dan Deleanu, de la spitalul Fundeni. Acesta m’a sfatuit sa astept o echipa de doctori care vor veni din Canada, special pentru a rezolva cazurile dificile. N’ar fi rau sa ma vada si ei, a fost sfatul acestuia. Norocul meu a fost ca acesti doctori au venit in Romania, in saptamana urmatoare. Erau doi, un canadian si un roman stabilit in Canada. Doar vazandu’ma la ecograf canadianul a fost de acord vazut sa faca interventia. Evident ca aceasta a fost reusita. A costat 4000 Euro – acesta a fost pretul dispozitivului.
    Asadar, te sfatuiesc sa o faci, daca’ti permiti in strainatate, daca nu, sa iei legatura cu dr. Coman sau dr. Deleanu si sa’i intrebi cand mai vine echipa din Canada.
    Daca mai ai intrebari, nu ezita!

  8. buna
    si eu am fost diagnosticata cu dsa si as vrea mai multe informatii de la voi daca se poate am fost la un control in bucuresti si doctorul nu mi-a dat prea multe explicati doar ca ne vedem dupa pasti atat.Daca s-ar putea as vrea sa iau legatura telefonic cu raeka. Multa sanatate tuturor

  9. Buna tuturor si multa sanatate. REAKA iti multumesc mult pt nr. de telefon ,acum din pacate sunt undeva la tara si nu am posibilitatea sa te sun dar iti las id meu poate putem comunica asa pana ajung eu in oras. id este mary_nely79 . TE PUP AS VREA SA AFLU MAI MULTE DESPRE INTERVENTIE FIINCA ASA CA SI TINE DE LA MEDICI NU AM PREA MULTE INFORMATII.

  10. buna ziua,
    dragii mei sapt trecuta am fost la spitalul militar sa-mi implanteze aceasta umbreluta asa de mult dorita de toti cei care au un DSA si a fost o experienta foarte neplacuta. Pe scurt ….luna trecuta d-na Pinte ( daca o pot numi doamna ) mi-a facut cateterismul si a zspus foarte mandra de ea ca imi poate pune acea umbreluta, apoi s-a sfatuit si cu dr Cristian in fata ecografului cu mine de fata si m-a programat pe 14 julie la interventia propriu zisa. Buuun , pe 14 la ora 13,00 ma cheama si imi spune ca nu poate azi sa imi faca ca e stresata si ca imi face maine la ora 8,30 …..iata ca a venit si maine 15 jul ora 8,30 …12…la 13 ,00 m-a pus pe masa si am stat ca o caraghioasa 1 ora si 10 min p emasa pregatita de interventie si ea discuta la telefon cu fiica ei si cu it-ist-ul ca i se arsese calc fiicei ei si era intre 2 telefoane si dupa 1 orade stat la tel vine la masa si ii spune dr crtian ca acum vede el o imagine in care observa ca nu are de ce sa se prinde cu umbreluta pe o portiune de 30% si ca el e de parere ca mai bine nu imi fac si m-au dat jos de pe masa ca niste idioti ce sunt , vand iluzii si nu sunt siguri pe meseria lor.
    asa ca sincer aceasta ”vestia dr Pinte ” nu este decat o ametita de cap in rest nu are habar de ea.

  11. buna ziua! eu am o fetita, care o fost operata pe 26 noiembrie., la spital militar, la d na pinte florina. vreau sa va spun ca interventia a fost reusita, a doua zi am plecat acasa. este adevarat ca e foarte greu de imaginat prin ce poate sa treaca parintii. vreau sa spun ca personal de la spital a fost foarte amabili, asa ca nu va speriati. d na pinte o ramas singura persoana din tara care face interventia la copii. este adevarat ca cu cat mai mare problema, cu atat mare riscul. fata mea a avut pca, gaurica 5, 6 mm. multumesc la toate lumea care a fost alaturi de noi. si doresc multe sanatate la toate lumea.

  12. BUNA
    IN 2008 ianuarie am fost dignosticata cu DSA , abia nascusem eram buimaca nu stiam incotro sa o apuc , ma rugam doar sa-mi pot vedea copilul crescand Am avut norocul sa cunosc pe forum o super tipa cu aceasi problema ca si a mea , cu ajutorul ei am ajun la spitalul Fundeni la DR. HORATIU MOLDOVAN . Pe 07-10-2009 am fost operata clasic , prietena mea fiind operata cu o zi inainte , acum suntem amandoua sanatoase si ne reluam viata normala de dinainte .Pot spune ac am cunoscut la Fundeni o echipa super de medici ,tot respectul pt dansi. Pentru toti care se confrunta cu acest diagnostic le transmit mult curaj si multa sanatate si pt orice informatie le stau la dispozitie . MULTA SANATATE TUTUROR!

    • Buna Marlena. Stiu ca a trecut mult timp de cand ai fost operata si scris despre experienta ta, sper ca acum te simti bine. Am fost si eu diagnosticata cu DSA de 20 mm. si operata tot clasic la Cluj in data 04.03.2011. Dupa 7 zile am fost externata cu durerile normale care urmeaza dupa o astfel de operatie, dar vreau sa spun ca au trecut aproape 4 saptamani de la operatie si eu tot am dureri foarte mari si nu ma pot ridica sau intinde singura in pat doar cu ajutor.As dori sa te intreb daca ai putin timp mai multe lucruri despre recuperare, pentru ca doctorii nu spun prea multe si ca e normal si trece cu timpul dar eu vreau sa vorbesc cu cineva care a trecut prin ce am trecut si eu.Daca se poate un telefon sau un apel la nr. meu 0742.098189 si sunt sigura ca m-as mai linisti putin.Eu am 32 ani si o fetita de 5 ani. Sau daca mai este cineva care a trecut printr-o experienta asemanatoare si poate sa-mi dea niste sfaturi sau sa ma incurajeze astept sa ma sune sau un apel la acelasi nr. de tel.

  13. Buna ziua, sunt din Singeorz-Bai, am 55 de ani, iar acu 14 ani am fost diagnosticata cu DSA, operata la Cluj, iar in urma cu un an de zile, mergand periodic la control, medicul a constatat ca DSA a recidivat, deci gaura e la loc, s-a pris de cap. A exclus din start o alta interventie chir., dar zilele acestea m-a sunat si mi-a spus „ putem incerca cu o umbreluta”. Am discutat cu mai multi medici din tara, nimeni nu a mai intalnit asa ceva – DSA RECIDIVAT.
    Ati mai auzit de un astfel de caz, oare ce riscuri ar fi cu acea umbreluta?
    mailul meu este iogigau@yahoo.com
    MULTUMESC MULT. SANATATE

  14. buna, sunt persoana cu DSA-ul recidivat, ieri mi s-a pus umbreluta de 18mm, bineinteles am cumparat-o eu, nu exista fonduri la Institutul Inimii, asa mi-a spus dr. Mot cel care a facut interventia, a doua de altfel, prima efectuându-se sapt trecuta joi, dar au constatat ca nu au dispozitiv pe marimea mea.Ok, ieri l-au pus, anestezie totala, iar astazi de dimineata, m-am inverzit la fata, nu am mai putut respira, a scazut tensiunea. Oare astea sa fie simtomele de dupa, pana accepta organismul corpul strain???va rog sa-mi spuneti daca ati avut astfel de senzatii, sau altele ulterior fixarii acestui dispozitiv Amplatzer ( 3600eur- atata a constat umbreluta)tel meu este 0744232718.

  15. va spun sincer am avut noroc cu dumnezeu ca mia dat doi oameni de suflet mare doi doctori mari din fundeni cardiolog coman ion si chirurg andrei iosifescu mare profesor an congenitale ganditiva bime aveam 44 milimetri si operatia a fost un succes dar din cauza gauri prea mare a trebuit sa coasa multe tesututi si am ramas cu ao pauza de 2 sec si an 3 ani a avansat la 3 sec si am nevoie de un stimulator cardiac din pacate mi-sa ancercat implantarea stimulatorului si nu sa reusit acum urmeaza sa intervina pe partea dreapta nu am prea avut curaj dar am sa ami fac dupa paste . nu trebui sa va speriati ca nui grav alti au alte boli mult mai grave asa noi ne mai carpim cu motoru .cum spuneam ptru anca vreau sa ati zic ca te mai doare ca o luna acum depinde si de tine dar eu asa am patit ma durut 2 / 3 luni chiar si te dor toate oasele deabia mai stam dar luam 3 algocalmine fiole pe zi asa mai ma lasa
    daca vrei sa mai vb su pentru cine mai vrea poate sa ma sune pe mobil 0767292342 su sa intre pe id meu syle_yndyanu la ori ce ora.va doresc multa sanatate.

  16. Buna Raeka,

    Cu o sapt in urma am fost diagnostizat si eu cu DSA. Ce sa zic, am 26 de ani si sunt super infricosata. Gaura e de 5mm, acuma ma tot duc la medici sa am o diagnoza exacta, – ca astia cati sunt atata zic- si sa vad daca e necesar sau nu punerea umbrelutei. Sau macar sa stiu care sunt factorii a cresterii gaurei.Sper din toata inima ca nu mai creste si asa n-o sa am nevoie nici de Amplatzer. Daca ai ceva informatii, tu sau altii va rog sa impartasiti🙂

    Va doresc multa multa sanatate!
    H.

  17. pt Helga
    Buna ziua,
    Defectele septale de la o anumita varsta de obicei nu se mai maresc.Exista multe complicatii care apar la pacientii netratati, fie chirurgical , fie cu umbreluta.Aceste complicatii, in marea majoritate nu pun viata in pericol,dar scade durata vietii.Noi recomandam de obicei un consult si o ecografie la medicul cardiolog care se ocupa cu malformatii congenitale.Recomandarea mea este ca daca aveti posibilitati financiare pentru a rezolva problema cu o umbreluta , sa faceti aceasta interventie.Mai jos gasiti cateva informatatii care v-ar putea ajuta -centrul Medical Med New Life – Delta Hospital a inaugurat prima Sectie privata din Romania destinata Malformatiilor Congenitale Cardiace. Astfel, malformatiile congenitale precum Defectul Septal Atrial, Defectul Septal Ventricular, Foramen Ovale Patent vor fi tratate minim invaziv, sub control radioscopic, prin astuparea acestor defecte cu dispozitive speciale denumite Amplatzer. Primul pacient al Sectiei de Malformatii Congenitale Cardiace a fost un micut in varsta de 3 ani, ce a fost tratat de Foramen Ovale Patent prin amplasare de dispozitiv Amplatzer.
    In cadrul primei sectii privata de acest gen din Romania, Centrul Medical Med New Life a reunit in aceeasi echipa 3 dintre cei mai de renume medici pe plan international:Prof. Dr. Avraham Lorber – Seful Sectiei de Malformatii Congenitale Med New Life ; Seful Sectiei de cardiologie invaziva si interventionala pediatrica si adulti Spitalul Rambam Medical Center Haifa-Israel.Dr. Dan Deleanu – Medic cardiolog interventionist ; Seful Sectiei de Cateterism Cardiac Institutul „Prof. Dr. C.C. Iliescu” ; Seful Sectiei de Cateterism Cardiac Med New Life.Asist. Univ. Dr. Bogdan Popescu – medic cardiolog echocardiografie transesofagiana ; Sef de lucrari cardiologie, UMF „Carol Davila” Bucuresti.
    Daca doriti mai multe informatii puteti suna la acest numar 0731771111

    Dr. Oren Iancovici

  18. buna ziua am o fetita de 5 ani si a fost diagnosticata cu persistenta de canal arterial de 3,4 mm se poate rezolva prin punerea acestei umbrelute la dna dr pinte florina?multumesc anticipat sper sa primesc raspuns ptr k sunt disperata

  19. ciao .eu sunt alina.iti vine sa crezi sau nu,eu sunt primul copil din romania cu asa ceva.operatia mea a avut loc acum 14 ani.pe mine practic s-a incercat asa cva.akm am 25 de ani si ma simt fff bn.eu era cu 2 luni inainte de moarte cand am facut operatia.le multumesc si acum medicilor de la spitalul militar Bucuresti:dr.pintea florina,dr.ion tintoiu,dr.greiere vasile.inca ceva:atunci cand m-am operat medicii si asistentele isi dadeau ineresul,nu ca acum.

    • eu m-am nascut cu asa cva si mai aveam si stenoza pulmonara.am facut operatie dupa operatie.azi m-am operat de stenoza pulmonara,maine de defect septal interatrial,adica mi- au montat umbreluta.a trebuit sa stau 12 ore ku picioarele nemiscate,iar urmatoarea zi dupa operatie,am plecat acasa,cum mi-a zis dr.ion tintoiu:”tata,de azi esti un copil normal,du-te alearga,bucura-te de a 2-a ta viata!!”nu va fie frica fetelor de operatia asta.eu am fost pe moarte……si uite-ma traiesc!!!!azi alta e medicina!!mie,copil fiind in clasa a4-a mi s-a spus k mai am un an din viata….pana sa ajung la cei 3 medici care m-au salvat!!!!succes si nu va fie frica!!!

  20. Buna ziua,
    Am fost diagnosticata cu PCA (Persistenta de canal arterial), am 28 ani si in urma unor investigatii mi s-a spus ca trebuie sa ma operez. Ce parare aveti despre dr. Pintea de la Spitalul Militari. Am inteles ca ea face operatii prin cataterism prin introducerea umbrelutei pentru inchiderea canalului. Ce riscuri implica operatia si cat costa?

    Multumesc!

  21. buna am si eu o fetita d 2 ani care tot asa are persistenta de canal arterial cu gradient moderat inalt si medicii din iasi mi-au recomandat tot umbreluta amplatzer…..mi-au spus k m-ar costa in jur d 2000 de euro…….stie cineva dak ar putea costa undeva mai putin?????????????????

  22. Problemele mele de sanatate au aparut in 2010 in luna a opta de sarcina. Imediat dupa ce am nascut am avut un AVC ischemic. La Galati am fost diagnosticata in urma unui RMN cu scleroza multipla. Am ajuns la Bucuresti, unde in urma investigatiilor,diagnosticul a fost infirmat. Au urmat foarte multe analize și investigatii doar in domeniu neurologic (inclusiv boli autoimune) care nu erau concludente si totul parea a fi normal. Am fost trimisa acasa fara niciun diagnostic, desi situatia se inrautatea: aveam cam un AVC pe luna, nu mai aveam echilibru si nu mai puteam sa merg pe strada. Revenita la Bucuresti, dna dr. Maria Florescu a hotarat sa-mi faca si un examen cardiologic, o ecografie si o echogtafie transesofagiana unde a observat un Foramen Ovale Patent , dupa care a dat indicatie clara de inchidere a orificiului. Dna dr Pinte de la Spitalul Militar Bucuresti a realizat inchiderea cu un profesionalism exceptional si de un an si jumatate nu mai am nicio problema, imi desfasor activitatea normal si imi vad copilul crescand.
    Fratele meu nu a avuta aceeasi sansa, el confruntandu-se cam cu acelasi tip de problema, insa din pacate, el nu a mai avut timp sa ajunga la dna dr Florescu care, cu siguranta, ar fi contribuit si la salvarea lui. A ajuns, din pacate, la dr. cardiolog Bolohan de la Spitalul Militar Bucuresti care nu i-a dat indicatie de inchidere a orificiului pe motiv ca nu va crea probleme si ca problemele lui de sanatate nu ar avea nicio legatura cu foramenul. Grava eroare medicala! La nici doi ani de la primul AVC, la numai 26 de ani a decedat, iar autopsia arata ca foramenul a fost cauza decesului. Astfel ne putem da seama de marea diferenta dintre un doctor bun care salveaza vieti si alt doctor care este un simplu functionar in spital si din cauza caruia tineri de numai 26 de ani sunt inmormantati, cand o operattie cu durata de numai 7 MINUTE l-ar fi putut salva.
    In concluzie, VREAU SA II MULTUMESC DNEI DR MARIA FLORESCU SI DNEI DR FLORINA PINTE DATORITA CAREIA TRAIESC SI DUC O VIATA NORMALA ALATURI DE FAMILIA MEA!
    P:S: Daca vi se ofera sansa unei operatii minim invazive, fara riscuri, nu va ganditi sa nu o realizati doar din teama! Eu mi-am inmormantat fratele de curand care isi facuse casa si urma sa isi faca nunta si sunt cumplit de indurerata si vinovata ca eu traiesc si el nu a putut fi salvat, desi a suferit de aceeasi problema ca mine. Deci, nu va ganditi de doua ori ca
    daca ar fi doar o singura sansa la un milion, poate fi sansa vietii!

  23. buna ziua.fetita mea are un dsa de 7 mm,iar cei de la mures mi-au sugerat interventie la Sp.Militar,dr.Pintea.Va rog din suflet as putea afla cat ma costa aceasta interventie?Cum se procedeaza si cum ajung la dansa?Multumesc.Am lasat si mail-ul mai jos.Pot fi contactat oricand.

    • buna dimineata am primit mesajul dvs si tin sa va spun k am si eu o fetita de 5 ani si 8 luni care a fost diagnosticata in ianuarie anul acesta cu dsa de 4 mm si a fost operata prin cateterism la spitalul militar de dna dostor pinte este singura din romania care face aceasta interventie prin cateterism la un spital de stat pactic nu v-ar costa nimic dar stiti cum este fiecare da cat are eu sincer am dat 600 euro si dna doctor mi-a spus k am exagerat nu va ingrijorati operatia dureaza 30 min si a doua zi mergeti acsa suntem deja in iulie si dupa cum va spuneam a fost operat in martie si fetita este super ok nu are nici o problema este un copil normal eu va urez succes si daca va mai pot ajuta cu ceva va rog sa-mi spuneti d-na doctor este un inger

      • buna ziua. doresc sa va cer niste sfaturi in legatura cu operatia de la spitalul militar din 2013.
        nr meu de tel este 0722544403 in reteaua rds un singur beep este suficient ,va sun eu multumesc anticipat . virgil

  24. a ma scuzati si acesta este nr dansei de tel daca nu va raspunde asteptati k va va contacta dansa v-am spus este o draguta 0722767264

  25. buna, tocmai am fost operata de persistenta de canal arterial.. cu acelasi dispozitiv tip umbreluta a fost inchis la clinica Ponderas Bucuresti…recomand cu caldura..

  26. buna pe data de 10 .10 2013 fetita mea in varsta de 6 ani care avea persistenta canal arterial a facut interventia de montare a umbrelutei la sp militar dr pinte si este bn,multumesc dr care este o adevarata profesionista,pt mai multe informatii va pot oferi la tel 0768438811

  27. Mama mea a fost diagnosticata cu DSA, iar acum trebuie sa se hotarasca daca accepta interventie chirurgicala clasica, sau interventie prin cateterism cardiac. I s-a dat de ales deoarece la spitalul unde a fost diagnosticata, i s-a spus ca nu sunt decontate cheltuielile decat pentru interventia clasica, iar daca doreste pe cea cu umbreluta, trebuie sa mearga la o clinica particulara unde costa totul in jur de 6000 Euro. Mama mea este pensionara cu 400 lei pe luna, situatie in care va rog din suflet sa-mi spuneti daca stiti un spital unde aceasta procedura este gratuita sau costa mai putin. Am citit postarea D.nei Oprea Tina si am inteles ca la Militar Bucuresti ar fi gratuit, este adevarat?
    Va multumesc.

  28. Buna ziua am si eu un baietel de cinci luni si sa nascut cu defect septal ventricular de zece mm se poate realiza interventia acea cu dispozitivul tip umbreluta stie cineva ,va rog sa-mi raspundeti sunt disperata el are si sindrom dawn.

    • buna! in urma cu 2 luni am fost diagnosticata cu DSA si stenoza pulmonara! am fost trimisa la FUNDENI pt investigatii si de akolo la SP. MILITAR.. cine imi poate da cateva informatii despre personalul medical, despre aceasta manevra? despre cateterism? este dureros? cat dureaza? cat costa? cat o sa stau internata? ce stiti despre d.na doctor Pinte florina? e posibil sa mi se faca si cateterismul si umbreluta in acelasi timp sau la o perioasa scurta? cine ma poate ajuta cu cateva detalii…sunt foarte ingrijorat, emotionata…plina de teama…va rog sa ma contactati 0753881968 sau adresa de mail loricik_sweet_92…urmeaza sa merg pentru cateterism..si as vrea sa stiu cateva detalii..va rog mult cine este informat sau cunoasta..astept parerile si sfaturile dvs..va multumesc

      • Buna, ai inchis deja DSA? Cateterismul si inchiderea se fac in aceeasi sedinta. Spitalul trebuie sa aibe toate dimensiunile de umbrelute astfel incat sa o puna pe cea potrivita din prima si nu sa te cheme de mai multe ori.

  29. Buna seara, vroiam sa știu si eu mai multe despre aceasta malformație mai exact DVS defect septal ventricular, am născut acum o luna 2 fetițe gemene prematur la 34 de sapt iar una dintre ele a fost diagnosticata cu aceasta malformație si k nu se poate Închide singura pentru ca are 7 mm , întrebarea mea este dacă ați auzit sau dacă ați avut asa ceva si dacă se vindeca PTR toată viața , sau mai sunt necesare alte intervenții ??? Aștept un răspuns k numai am liniște

  30. Buna Raeka. As vrea sa te intreb cum te simti dupa atata timp de la operatie, daca ai copii sau daca mai poti avea copii dupa interventia asta. Eu m.am operat la inceputul acestei luni si momentan ma simt bine si sper sa ma simt si mai bn dar imi doresc un bebe si mi.a fost jena sa intreb medicul dupa operatie si ma gandeam ca poate ma ajuti tu cu o informatie k tot esti trecuta prin asa cv. Astept raspunsul tau. Te pup!

    • Nu am trecut prin asta dar mi-au spus doctorii ca nu influenteaza cu nimic nasterea.
      Stai linistita. Pup (sorry pt intarziere..d’abia acum am vazut mesajul tau)

Lasă un răspuns

