Sa nu uitam…

inima.jpgIti multumesc ca ai fost langa mine  de cate ori a fost nevoie.

Au fost niste momente grele, a fost o saptamana grea, grea din cauza gandurilor si a framantarilor…dar asta o stii prea bine! Mi’a fost tare frica de tot ce tinea de aceasta interventie transesofagiana…sa nu uitam🙂 . Luni cand l’am cunoscut pe dl. dr. Bolohan, frica mea s’a accentuat din cauza atitudinii reci, nepasatoare, arogante, zeflemiste a doctorului. Cum statea el afundat in acel fotoliu ponosit, butonand la telefonul mobil, timp in care imi mai arunca cate o privire , raspunzandu’mi la intrebarea : „Exista riscul ca inima mea sa se opreasca in timpul interventiei!?” intr’un mod foarte original: ” Cine ti’a spus prostia asta, ori ai inteles tu gresit ! Posibilitatea asta e la fel de mare ca si cea ca o cometa sa cada astazi! ” Iar eu ma gandeam : oare cine mi’a spus!? Nu cumva doctorita de la Fundeni, care cand a aflat ca am avut o sincopa in momentul in care mi s’a luat sange pt. analize, a tipat la tot personalul care, by the way, omisesera sa’i spuna ca inima mea se oprise pt. 20 si ceva de secunde, intrebandu’i :”Cum de nu mi’ati spus asa ceva, caci urma sa’i fac investigatia transesofagiana, si’mi murea pe masa!” Asadar avand nevoie de o umbreluta m’au trimis la Militar, unde am dat de dl. Bolohan, care dupa ce m’a linistit aducand aminte de comenta, m’a programat miercuri la ora 9 pt. a’mi face acum deja renuminta investigatie. „Daca vrei vii, daca nu ..nu, nu te obliga nimeni ”

Dupa alte mii si mii de ganduri si de intrebari fara raspuns, dupa ce tata mi’a spus ca el in nici un caz nu este de acord cu aceasta investigatie, dupa ce mama mi’a spus ca ea nu are incredere in doctori caci tocmai a trecut prin experienta foarte neplacuta cu tataie, care astazi nu mai e , tot din cauza nepriceperii si dezinteresului total al doctorilor…am ajuns la concluzia ca trebuie sa o fac. Am preferat sa o fac decat sa mai am starile insuportabile pe care le aveam. Era o chestie care trebuia facuta si atat. Restul tinea de soarta.

Ai fost langa mine in Fundeni (chiar si noaptea cand e groaznic in spital ), ai fost si in Militar🙂 N’a mai fost asa amuzat ca data trecuta, caci nu mai aveam putere si oricum eram prea speriate…dar ai fost langa mine, lucru care a contat enorm pt. mine. Eu n’am mancat, n’am fumat, n’am baut, nu le’ai facut nici tu – prin simpatie🙂 . Am stat ore bune in frigul ala, printre oamenii aia batrani si bolnavi…am impartit aceleasi ganduri, ganduri aparute in urma celor vazute si auzite, am trait acele momente impreuna.\

Acum ii multumesc si domnului doctor, care …sa zicem ca nu stim din ce motiv, a devenit deodata alt om, mai bland, mai uman, mai atent.

 „Sa auzim…de ce e copilul speriat!?” Asa a inceput investigatia. A decurs in aceeasi nota. Pe la mijlocul ei le spunea studentelor ca daca ar fi sa se ia dupa cat de cuminte sunt eu, ar insemna ca aceasta investigatie e extrem de usoara!” S’a incheiat cu ” Ai fost asa de cuminte, nu vrei sa o mai facem odata!?” In tot acest timp ai fost la usa, simtind frica, tremurul si durerea mea. Te vedeam printre lacrimi de cate ori usa se deschidea…

Datorita acestor doi oameni eu am trecut cu bine prin aceasta experienta extrem de neplacuta. Ce au avut in comun aceste doua persoane in acele momente? Au stiut ce ,cum si cand sa spuna tot ce au spus. Vorbele, atitudinea…pentru mine reprezinta aur. Ele ma pot face sa fiu puternica si curajoasa! Pentru tine a functionat empatia, pentru el simpatia! Asta am simtit!

Ne vedem la umbreluta!🙂

Iti multumesc inca odata pt. tot ! Insemni pt. mine mai mult decat o prietena…si stii asta!

Cu drag,

Raeka

13 gânduri despre „Sa nu uitam…

  1. „CEL MAI APROPIAT REFUGIU SE GASESTE CHIAR IN SUFLETUL NOSTRU…..CEL MAI TERIBIL NAUFRAGIU TOT ACOLO….”

    M’am considerat intotdeauna o persoana puternica si intr’adevar in cele mai multe situatii am fost , chiar daca comportamentul meu nu a facut decat sa aduca reactii de genul : „e rea ,distanta ,rece”. Poate pare banal si deja expresia „viata m’a facut asa” este rasuflata, dar ce sa fac ? asta e…
    Nu vreau sa dau vina pe „scutul” pe care il punem dupa multe greutati..bla bla bla….dar nu mai pot fi pentru toata lumea la fel ….bine sau rau ..asta sunt.

    Atunci…..pe acel hol….

    Mi’a fost frica …o frica inexplicabila daca nu treci prin ea…..nu frica aceea „normala” de ceva de care te poti feri si ..gata scapi..era ceva ce nu aveam cum sa controlez , nu aveam nici cea mai mica putere de a schimba ceva, nu puteam decat sa stau, sa ma rog, da, sa ma rog ca se va deschide usa aceea care devenise asa..ca un zid de care nu aveam voie sa trec..si tu erai acolo , si stiu ca aveai nevoie de mine sa te tin macar de mana… Ma rugam sa se termine mai repede ….
    Refuzam toate gandurile urate ..le alungam cat puteam, dar ma bantuiau fara sa vreau, si m’am trezit cu un nod in gat si lacrimi in ochi.
    Daca ma intreaba cineva cat ai stat acolo . daca spun ore intregi , e normal sa nu ma creada, dar pentru mine a fost mult, mult de tot, nu mai stiam sa apreciez timpul…

    As fi vrut sa fiu mai tare , dar ..iarta’ma , de data asta chiar nu am putut, m’au coplesit toate ….vroiam sa fugim mai repede din mirosul ala de moarte si boala….pe care il percepem total diferit daca nu e vorba de o fiinta draga.

    Si …sa nu mai dam „vina” pe empatie …e altceva …ceva ce eu nu mai pot arata..desi stiu ca tu simti…

    Asa ca , draga mea, ne luam la tranta cu viata….care de multe ori e dura dar uneori ne da avans sa parem macar castigatoare…..

    Rox

  2. Ce m-am saturat de toti,
    De minciuni si rautati,
    De prietenie falsa
    Si de-atata lume hoata.

    N-am crezut in viata mea
    Ca lumea e asa de rea.
    Lume rea, lume rea
    De-as putea eu te-as schimba.

    Cine crezi ca-ti e aproape
    Te loveste pe la spate
    De-atatea rele ce vezi
    Nu stii-n cine sa mai crezi.

    Ce sa ceri strainilor
    Cand ai tai nu-ti dau ajutor.
    Toata lumea e la fel
    Fiecare-ï pentru el.

  3. Draga mea Reality Girl, inteleg dezamagirea ta cu privire la ”lumea rea”, mai inteleg ca tu nu te poti baza pe nimeni …pacat …dar ai gresit …..ai facut copy paste pe pagina gresita …..locul pentru neintelesi si pesimisti e in alta parte …aici era vorba de prietenie si mai ales de sentimente….Si ma indoiesc totusi ca pe tine nu te’a ajutat nimeni niciodata ….dar asa e specia noastra , binele se uita , si tu probabil faci la fel.

    Numai bine, si sa stii ca nu e totul asa cum vezi tu, exista si prietenie adevarata, cea falsa de asemenea , dar, daca nu sti diferenta ..chiar imi pare rau pentru tine, sau mi’e mila…nu stiu…

    Timea

  4. Draga mea Timea, ca sa incep in acelasi ton😉 Nu intelegi nimic ! nu stii cine sunt sau ce fac asa ca nu te intereseaza pe tine unde am dat eu copy/paste …o sa-mi rup din timpul pretios sa-ti explic in 2 cuvinte. Am aratat pe aceasta pagina o alta fata a prieteniei si atata tot. P.S. Mai renunta la „…” nu e estetic😉

  5. Sunt deosebit de incantata ca exista oameni ca tine care inteleg tot si mai au si simt estetic…dar, daca erai putin atenta, observai ca nu are legatura cu fetele prieteniei in situatia data, ce interes sa fi avut cineva cand era vorba de sanatate ?????? Daca se povestea de cluburi, distractie sau altceva eram de acord cu tine…..dar asa….

    Si apropos , mai lucreaza la scrierea ortografica, dupa semnul exclamarii intotdeauna se scrie cu majuscula, si se pare ca folosesti si tu inesteticele puncte…

    Sper ca nu ti’am rapit prea mult din timpul pretios…

  6. Ce reply dureros, nu stiu ce sa ma fac, m-ai lasat fara cuvinte. Ai toata admiratia mea😉 Sau pe scurt : mi-e lene sa ma implic intr-o discutie inutila.

  7. Ai ramas fara cuvinte ??? Tu ?? nu pot sa cred.Copy,paste era mai usor ..nu ? Nu prea ai cuvintele la tine…

    Si, uite iti dau dreptate…este intr’adevar inutila discutia cu tine. Sau mai rau, tu nu poti sa ai o discutie avand in vedere ca apelezi la citate , dupa care te blochezi. Mai bine cautai o poezie, ceva, sa te poti exprima si tu.

  8. Exact ce spuneam : vesnic dezamagita…ti’ai irosit timpul pretios, ai facut efortul sa ”cobori” printre ”noi”, astia nestiutorii intr’ale vietii, si ? Degeaba..dezamagitor, nu ? Eu zic sa te reintorci acolo sus la nivelul tau, nu stiu care, dar dak tu zici, ca de exprimat nu prea te pricepi, oricum ramai acolo sus,unde VREI TU SA CREZI CA ESTI !!!!

  9. Ok mai raman putin la nivelul vostru sa-ti arat cate ceva in legatura cu exprimarea si „scrierea ortografica”

    Timea postul 1 : „binele se uita , si tu probabil faci la fel.” virgula pozitionata inaintea „si-ului” nu are nici un rost

    Timea postul 2 : „dar, daca nu sti diferenta ” a sti prezent, pozitiv sau negativ se scrie cu doi „i” exemplu : daca nu stii diferenta.

    Timea postul 2 : „se scrie cu majuscula, si se pare ca folosesti si tu inesteticele puncte…” vezi pct.1😉 dar sunt sigur ca de acum nu o sa mai gresesti.

    Timea postul 3 : „nu stiu care, dar dak tu zici ” scrisul aceasta „emo” imi spune multe despre cat de putine ai de facut, pesemne te plictisesti pe acasa sau pe la vreaun servici (si eu la fel nu zic nu) dar eu imi fac timp sa scriu „daca” si nu „dak”😉

    In concluzie se pare ca te pricepi sa te iei de „majuscula” mea dar nu esti atenta la altele mai grave sa le spunem. Nu-i nimic, cat traiesti inveti.

    Bun. Acestea fiind spuse si tu fiind o mare personalitate literara poate ne incanti si pe noi cu un poem sau poate cu memoriile tale. Eu inca sunt la stadiul in care dau copy/paste😉

    Referitor la ce a scris stapanul acestui blog : de cand esti tu un mare critic literar incat sa stii ce a vrut sa spuna autorul ? Ori esti prietena cu Tudor Vianu sau poate chiar cu Marele George Calinescu si ti-au dat niste indicii ?

    Oricum esti simpatica, ai un nivel sau doua poate peste majoritatea😉 O viata frumoasa si culta iti doresc ! P.S. Ultimul meu post pe acest blog ! Mi-a parut bine.

  10. La discutiile in scris, pe forumuri de exemplu,se pune virgula inainte de „si” atunci cand vrei sa redai intonatia, iar lipsa unui ”i” crede’ma ca nu are legatura cu cunostintele mele, a fost o scapare, dar am uitat ca la nivelul tau nu se accepta asemenea greseli.

    Nu m’as fi legat de ”majuscula” ta daca nu te luai de punctele mele.Si uite unde a ajuns discutia noastra ….crede’ma ca mesajul meu era altul, si anume ca prietenia exista, ca se poate intr’adevar sa iti pese de cineva, mai ales cand e vorba de sanatate, dar se pare ca la nivelul tau nu exista asa ceva, de aceea parca nici nu as vrea sa ajung acolo. Vreau sa raman la nivelul meu si sa ”simt”.

    In alta ordine de idei : nu sunt critic literar, iar cu cei doi probabil esti tu prietena , cu toate ca nu imi vine sa cred, doar nu scrii de pe lumea cealalta, si nu comentam ce a scris stapana blogului, ci faptul ca poezia aceea chiar nu isi avea rostul aici, doar daca nu ai avut parte decat de prieteni falsi, iar in cazul asta nu se punea problema fiind vorba de spital, sanatate , nu de impresii despre ultima petrecere sau ultimul film vazut.

    Ma gandesc ca poate chiar puteam fi prietene, cine stie, dar doar daca ne stabileam amandoua interesele…nu ? Se pare ca tu asa vezi o prietenie, doar daca exista interes, altfel nu …

    Multe salutari acolo sus la un nivel pe care cred ca nu mi’l doresc.

  11. Pingback: Umbreluta din inima (Amplatzer) « Raekasworld’s Weblog

Lasă un răspuns

